Pages

Pages

Pages

sâmbătă, 27 decembrie 2014

Saracii din Ungaria: "Vom muri de foame"


Capacitatea categoriilor cele mai sarace de cetateni ai Ungariei, inclusiv a copiilor, pentru a supraviețui este amenințată de schimbările guvernamentale survenite in programele de sprijin ale copiilor, subventiile pentru grădinițe , ajutoare sociale și  a programului de hrănire a copiilor. Astăzi aproximativ 3,3 milioane de oameni trăiesc în sărăcie în Ungaria. Excluderea socială și sărăcia în rândul copiilor sunt în creștere.

Cu toate acestea, in Ungaria deja numerele si-au pierdut din importanta si sunt aduse mereu in atentia opiniei publice si a autoritatilor in zadar. Guvernul mag(hi)ar ori nu le aude ori nu vrea să le audă. Potrivit "Rețelei Impotriva Sărăciei", un ONG maghiar dedicat in a-i ajuta pe cei săraci, guvernul duce un razboi împotriva celor neadaptati și cei care trăiesc în sărăcie. Guvernul este în căutarea  unor țapi ispășitori, și i-a găsit în cei săraci: pentru că guvernul maghiar ii consideră slabi si inutili.
 "Nu vreau să alarmez pe nimeni, dar cei responsabili in luarea deciziilor nu au nici o idee despre ce fel de tensiuni exista in asezarile defavorizate", spune coordonatorul "Rețelei Impotriva Sărăciei", Kristina Jász. O femeie intervievata recent i-a spus : "Vom muri de foame".
Ungaria se confrunta cu probleme sociale majore in ultima vreme, avand peste o treime din populatia tarii aflata la limita saraciei si multi dintre acestia chiar  la limita supravietuirii. Guvernul maghiar a operat diferite schimbari legislative care au stopat sau au diminuat anumite masuri de protectie si asistenta sociala.

 De curand, in Ungaria sunt semnale ca se prabuseste si sistemul medical.Unele dintre spitale au incetat sa-si mai plateasca furnizorii de echipamente, consumabile si medicamente. (Rásky: “Hungarian hospitals have stopped paying their suppliers”)

 Surse:

[1] budapestbeacon.com/public-policy/we-will-die-of-hunger-in-hungary/

[2] budapestbeacon.com/economics/rasky-hungarian-hospitals-have-stopped-paying-their-suppliers/

Leonid Mlechin, politolog rus: „Basarabia aparținea României și URSS a anexat-o la 28 iunie 1940”


În anul 2010 un reputat analist, scriitor și jurnalist rus  Leonid  Mlecin a facut un demers pozitiv, și sper ca în viitor să nu fie singular, pe calea recunoasterii publice, foarte importante, de altfel, a adevarului istoric.

Adevăr care evident deranjează și probabil va mai deranja, nu numai din țara domniei sale, ci si în multe altele care beneficiaza și azi de ocultarea adevărurilor istorice legate de raptul teritorial din fatidicul an 1940, mai cu seama 28 iunie 1940 – anexarea Estului României (Basarabia). 

România  și-a plătit de foarte mult timp datoriile reale dar și cele închipuite față de Rusia și este cazul ca  și în Rusia să fie găsită calea pentru ca adevărul și dreptul istoric să prevaleze în fața dorințelor imperiale și a „necesităților” geopolitice, măcar la nivel de individ cum este cazul de față. Nu ne facem iluzii deșarte în ceea ce privește Rusia, mai ales în zilele acestea.

 Dar speranța moare ultima! Atâta timp cât există oameni ca  LEONID MLECIN sau  SERGHEI GOLUBIȚKI cel care a scris coresct despre TEZAURUL ROMÂNESC de la Moscova, există SPERANȚĂ! Speranță că în Rusia se găsesc persoane normale care la un moment dat vor face ca în viitor Rusia să devină o țară normală. Cine știe? …sau poate ca istoria nu va avea timp.

Leonid Mlechin  ( Леонид Млечин) despre 28 iunie 1940

În anul 2010, la postul rus de radio Vocea Rusiei are loc o emisiune despre ocuparea Basarabiei în contextul refuzului lui Mihai Ghimpu, președinte interimar al R.Moldova, de a anula decretul său cu privire la proclamarea zilei de 28 iunie ca dată a ocupației sovietice. Invitat al emisiunii, celebru politolog și jurnalist rus  Leonid Mlecin. Iată aprecierile despre acel eveniment al vieții politice de la Chișinău, ale politologul rus Leonid Mlecin, invitatul emisiunii “Opinie deosebită” din 28 iunie 2010 a postului de radio rusesc se referea:
“…Uniunea Sovietică a recunoscut anterior că Basarabia aparținea României și că întotdeauna a dorit să o ocupe. Totuși, termenul de ocupație nu este adecvat. Este mai degrabă o anexare a unei părți din teritoriul României de atunci, în baza memorandumului secret al Pactului Molotov–Ribbentrop. Este un act tragic din istoria secolului XX, iar rana este foarte adâncă.” “…E grea istoria penru acest teritoriu (Basarabia – n. red.). După anexare, când a început colectivizarea forțată, ostașii sovietici nu mai găseau nici măcar mâncare când treceau pe acolo. A urmat o foamete strașnică. Se mâncau unii pe alții. Mi s-a explicat o istorie când soția își mânca soțul împreună cu fiica și ruga soldații sovietici să nu le ia cadavrul ca să este al lor”, mai susține analistul rus. “Atunci, conducerea Moldovei era fricoasă și se temea să se adreseze după ajutor. Stalin nici măcar nu a dorit să primească delegația din Moldova când a venit să ceară ajutor. Sunt acțunile lui Stalin care ne-a certat cu jumătate de Europa și inclusiv pe noi unii cu alții”, a mai adăugat analistul rus Leonid Mlecin. “Dupa anexare, cand a inceput colectivizarea fortata”. …Insă, inainte de acesta, a fost o represiune antiromaneasca, putem spune, salbatică. Care a continuat. In final, “Asa s-a calit otelul”: s-a nascut o generație foarte curajoasă de moldoveni. Ei si fii lor trăiesc și sunt in picioare.

Sursa:

 [1] rbnpress.info

Ucraina va sista incepand cu 27 decembrie circulatia tuturor trenurilor spre Crimeea


Dupa ce a sistat alimentarea cu energie electrica, acum Ucraina ii mai aplica inca o lovitura peninsulei Crimeea. Ucraina va sista incepand cu 27 decembrie circulatia tuturor trenurilor spre Crimeea, peninsula care a fost anexata de catre Federatia Rusa, invocand motive de securitate.

 Toate trenurile care mergeau spre peninsula Crimeea vor fi sistate. Trenurile care aveau traseul pana acum spre Simferopol si Sevastopol vor ajunge mai nou doar pana la "noua" asa zisa granita dintre Ucraina si Crimeea, ultimile statii fiind „Herson” și „Novoalexeevka”.

 Odata cu transportul de calatori va fi sistat de asemenea si transportul de marfuri pe calea ferata inspre Crimeea. Aceste noi masuri impuse de catre Ucraina fac ca aprovizionarea peninsulei Crimeea sa devina mult mai dificila si costisitoare in acelasi timp pentru Federatia Rusa, aceasta nemaivand acces pe uscat si fiind nevoita sa faca legatura intre peninsula si restul Federatiei Ruse cu bacul.

 Sursa:

 [1] ziarulnational.md