vineri, 18 aprilie 2014


Nu stiu cati dintre voi stiti cat de aproape a fost Romania in anul 1968 sa fie invadata de catre URSS si alte tari aliate cu aceasta din fostul bloc sovietic. In luna noiembrie a anului 1968 URSS era pregatita sa-l pedepseasca  atat pe Ceausescu  dar si pe Tito , de a caror politica era profund nemultumita. Ceausescu tocmai le contestase rusilor amestecul in treburile interne ale Cehoslovaciei.

Pentru ca atunci serviciile romanesti de securitate inca mai functionau si inca isi mai faceau datoria fata de tara s-a aflat planul rusilor din timp , mai mult planurile rusilor le-au fost reconfirmate romanilor si de catre anumite servicii de informatii straine . Din aceasta cauza Ceausescu a comasat la granita estica a Romaniei un urias contingent de armata , a descoperit cartitele rusilor infiltrate prin armata romana sau in alte puncte strategice care sa asigure securitatea tarii si s-au dovedit multi dintre ei colaboratori sau chiar agenti KGB si GRU.

Daca Romania ar fi schitat si cel mai mic gest de vulnerabilitate atunci URSS ar fi invadat  de urgenta tara noastra si pe urma intentionau sa invadeze si Yugoslavia pentru a-l indeparta si pe Tito care incepuse sa "devieze" de la politica pe care URSS o dorea implementata in acesta regiune. Rusii nu au renuntat la plan si treptat si-au reinfiltrat cartite si spioni in structurile statului roman culminand cu lovitura de stat din 1989.

La acel moment armata romana si serviciile de securitate si informatii erau in stare de alerta si pregatite sa faca fata unei agresiuni.Invazia Romaniei nu a mai avut loc fiindca URSS stia ca o astfel de invazie chiar daca ar reusi s-ar sfarsi cu pierderi foarte mari mai ales ca si-au pierdut si multe din sursele valoroase de informatii si aveau suspiciunea ca Romania ar detine si alte tipuri de armament decat cele convenite in Tratatul de la Varsovia.

Atunci in 1968 eram pregatiti pentru o agresiune externa ; tinerii inca mai faceau armata obligatorie , se puteau mobiliza de urgenta in caz de nevoie rezervistii , s-au infiintat garzile patriotice din care puteau face parte inclusiv femeile , dar astazi nu numai ca nu mai aveam aceleasi resurse ci pana si mentalitatea e diferita.

Acum daca ii intrebi pe multi dintre romani nu stiu cati mai sunt dispusi sa fie patrioti adevarati , sa fie gata de sacrificiu. Mai mult te vei trezi din partea multora cu replici de genul :

" Pai eu ce motiv am sa lupt ? Ce mai am eu de aparat in tara asta cand aici nu mai am de lucru , nu am casa , petrec mai mult timp muncind prin strainatate decat in tara , majoritatea rudelor si prietenilor mei sunt in aceeasi situatie. Deci pentru ce sa lupt ? Eu scot batista alba si ma predau , sa lupte porcii aia din Parlament si cu cei din guvern , ca ei au masini si vile luxoase de aparat ! "

Din pacate "societatea moderna" si mass-media au reusit sa transforme patriotismul intr-un sentiment desuet prin promovoarea si ridicarea la rang de cinste a non-valorilor , a semianalfabetilor , a curvelor  si apoi se intreaba de ce tineretul are reactii ca replicile de care am pomenit mai sus.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Responsabilitatea juridica pentru comentariile pe care le faceti pe acest site va apartine exclusiv dumneavoastra

Postări populare

Lista mea de bloguri

Comentarii